Atletska škola namijenjena je djeci od sedam do 15 godina starosti, kroz cijelo osnovnoškolsko obrazovanje. Podijeljena je na više razina i grupa, gdje se provođenjem testiranja djece one homogeniziraju.
U drugom dijelu atletske škole rade se selekcijske grupe.
Budući da atletska škola traje osam godina, koliko dijete pohađa osnovnu školu, zbog različitih razvojnih obilježja prikazat ćemo osnovne zadatke svake razine atletske škole koje su temeljene na razvojnim značajkama djeteta za pojedino razdoblje.
Primarni cilj svih razina je utjecaj na višestrani i cjelovit psihosomatski razvoj.
U tom razdoblju djeca trebaju biti izložena treninzima niskog intenziteta s naglaskom na razvoj širokog spektra sposobnosti. Treninzi se provode dva puta tjedno po jedan sat.
U ovoj fazi pratit će se razvoj tehnike izvođenja kretnih struktura, razvoj brzine (sprint), brzina reakcije na zvučni i vizualni signal, repetativne brzine pokreta, a pozornost će se posvetiti i procjeni bazične koordinacije gornjih i donjih ekstremiteta, koordinaciji tijela u prostoru, ravnoteži i osjećaju za ritam.
Zadaci: daljnja primjena raznovrsnih sadržaja putem kojih se utječe na razvoj motoričkih sposobnosti (koordinacija, snaga, ravnoteža, preciznost, brzina), primjenom raznovrsnih sadržaja olakšati usvajanje različitih motoričkih znanja i vještina, upoznavanje s osnovnim znanjima iz atletike, utjecaj na pozitivan zdravstveni status djece, daljnji utjecaj na povoljan omjer između mišićne mase i potkožnog masnog tkiva, ugradnja socijalnih vještina (pomaganje, suradnja, dijeljenje), stvaranje uvjeta za rad funkcionalnih mehanizama organizma.
Ovaj stupanj razvoja predstavlja zahtjevniju razinu treninga. Treninzi se odvijaju tri puta tjedno po sat i pol. Osim što se koriste složeni motorički zadaci i modificirane atletske discipline koje se polako približavaju onima, kako to zovemo u »pravoj« ili natjecateljskoj atletici, djeca postaju sposobna za daljnje zahtjeve treninga koje se od njih očekuju. Izvode se detaljni dijagnostički postupci (testiranja) prema kojima se djeca raspoređuju u selekcijske grupe.
Ova faza podrazumijeva postupno povećanje intenziteta treninga, a jedan od razloga je i postupno povećanje tolerancije na koncentraciju mliječne kiseline. Kondicijski trening sportaša ove dobi dominantno je usmjeren k višestranoj i bazičnoj sportskoj pripremi, uz početke specifičnih kondicijskih zahtjeva.
Zadaci: daljnja primjena raznovrsnih sadržaja putem kojih se utječe na razvoj motoričkih sposobnosti (koordinacija, snaga, ravnoteža, preciznost, brzina), primjenom raznovrsnih sadržaja olakšati usvajanje različitih motoričkih znanja i vještina, upoznavanje s osnovnim znanjima iz atletike, utjecaj na pozitivan zdravstveni status djece, daljnji utjecaj na povoljan omjer između mišićne mase i potkožnog masnog tkiva, stjecanje socijalnih vještina (pomaganje, suradnja, dijeljenje…), stvaranje uvjeta za rad funkcionalnih mehanizama organizma.
R. br. | Ime i prezime | Datum plaćanja članarine | Datum obavljanja liječničkog pregleda | Napomena |
---|---|---|---|---|
1. | . . . | |||
2. | . . . | |||
3. | . . . | |||
4. | . . . | |||
5. | . . . |